בניית תיק השקעות – ככה תבנו תיק השקעות

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

בניית תיק השקעות – ככה תבנו תיק השקעות:

שוק ההון משפיע על חלק נכבד מהאירועים המתרחשים במשק ובכלכלה באופן כללי. מי שפועל בשוק זה אמור להכיר אותו היטב, לצפות את התנהגותו ולנבא את ההתרחשויות העתידיות. על מנת להשקיע יהיה עליכם לבנות תיק השקעות יציב, מגוון ומאוזן שלא יסכן את הכסף שלכם ויאפשר לכם ליהנות מפרותיו. אמנם קיים ידע רב בתחום ורק בעלי ניסיון רב ידעו כיצד להימנע מטעויות ושגיאות קריטיות. מאידך ניתן גם לעסוק בתחום באופן עצמאי ולבנות תיק השקעות טוב שאפילו ירוויח לטווח הארוך.

סיכון שלא מתאים לכל אחד

יש להביא בחשבון את העניין שתיק השקעות הוא מושג יחסי והוא מושפע ישירות מרמת הסובלנות של המשקיע הפוטנציאלי לסיכונים. אי לכך סביר להניח שתיק אחד לא יתאים לאחר ואפילו יחשב חסר ערך בעבורו. הסיבה העיקרית למצב זה הוא העובדה שישנם אנשים אשר מוכנים להסתפק בתשואה נמוכה וכל מה שחשוב להם זה להרגיש בטוחים בהשקעה שלהם ללא כל סיכון מיותר, מצד שני ישנם אנשים שילכו על סיכונים גבוהים, שכן הם מהווים פוטנציאל לרווח גבוה ומהיר.

מה צריך לדעת בעת בניית תיק השקעות?

את בניית התיק יש לבצע רק בחסות אנשי מקצוע מהתחום של ניהול תיק השקעות שמבינים בנושא ויוכלו לספק לכם את כל הטיפים המתאימים. אבל עוד לפני שאתם פונים אל יועץ השקעות בכיר, מומלץ לחשוב מה הוא סכום הכסף שאתם מעוניינים להשקיע וכמובן מה הן הציפיות שלכם מן ההשקעה, האם מדובר על השקעה לטווח ארוך או שמא אתם מחפשים ריגושים וסיכונים.

הסיבה לכך שמומלץ להתחיל קודם בתיאום ציפיות היא ההעדפות השונות של כל אדם. במהלך פגישה עם יועץ השקעות יהיה עליו להבין מהן הציפיות שלכם, וכמובן להכיר את האופי שלכם והציפיות לרווח בעתיד. גורם נוסף וחשוב שיקבע את אופי ההשקעה שלכם הוא התקופה שבה אתם מעוניינים להשקיע, כלומר כמה זמן תימשך ההשקעה. ישנם כאלו שיעדיפו השקעה לזמן קצר, ויש אנשים אשר רצים למרחקים ארוכים ומצוידים הסבלנות רבה.

עוברים לשלב הבא

לאחר שהחלטתם מהי הדרך המועדפת עליכם וכמה כסף אתם מעוניינים להשקיע בתיק ההשקעות שלכם, יהיה עליכם להקצות את ההשקעות ולפזר אותן במקומות שונים. כל אחד מכיר את האמרה שלא מומלץ לשים את כל הביצים בסל אחד, וזוהי בדיוק דרך ההתנהלות המומלצת בשוק ההון.

אירועים שונים שמתרחשים בחיי היום יום משפיעים באופן ישיר על מה שקורה בשוק ההון. כל אירוע קטן עשוי להביא לשינוי גדול וקריטי שעלול להביא לרווח גדול או הפסד של כספים רבים. מחירי הנפט, למשל, עשויים לעלות או לרדת מה שישנה את המצב במהירות, בנוסף לכך, מתרחשים שינויים פוליטיים וגם משברים כלכליים שונים שגם להם יש את ההשפעה שלהם. זאת הסיבה העיקרית שמומלץ מאוד לפזר את ההשקעות בתיק ולצמצם את הנזקים שעלולים לקרות. משבר או ירידת שערים מהירה תבהיל בוודאי כל משקיע חסר ניסיון אך ככל שצוברים וותק ניתן להתגבר על המשברים הפסיכולוגיים ולהמשיך.

איך נדע כיצד להשקיע?

מנהל תיקי השקעות
מנהל תיקי השקעות

ניתן לקרוא חומר רב בנושא זה וקיימות שיטות שונות שעוסקות בכל מה שקשור בהקצאה של נכסים. חשוב להבין לפי אלו קריטריונים כדאי לכם לחלק את הנכסים בתיק. כאן יבואו לביטוי כל מיני שיקולים שקשורים לטווח הזמן וצרכים והעדפות של המשקיע. באופן כללי, בחירת אפיקי ההשקעה אינה פשוטה וישנם שיקולים רבים בנושא זה. אפיקי השקעה יכולים להיות פיקדונות קצרי מועד, אגרות חוב, השקעות ספקולטיביות (מניות למשל), אופציות ועוד.

כל אפיק השקעה חשוב לנתח ולנסות להבין את ההתפתחויות הצפויות, וזאת בהתאם למצב הכלכלי שלכם כרגע והמטרה שאתם מעוניינים להשיג באמצעות ההשקעה.

כל אחד היה רוצה לבחור בהשקעה הנכונה ולהשיג את התשואה המהירה והגבוהה ביותר, אך עדיין קיימים הבדלים רבים בין אדם אחד לחברו, ועל כן כל אחד יתאים לעצמו תיק השקעות שונה ויעשה שימוש באסטרטגיות אחרות.

ניירות ערך, למשל, נוטים להתנדנד ולהיות צפויים פחות, ומי שיבחר להשקיע בהם עשוי לסבול תקופות ארוכות של ירידות שערים. מאידך, ככל שההשקעה תתבצע לטווח ארוך יותר כך הסיכון שבהשקעה יפחת ויצטמצם והסיכויים לתשואה גבוהה יעלו. המסקנה היא שככל שההשקעה תתמשך, כך תוכלו להחזיק בשערים גבוהים יותר של מניות. אם תזדקקו לכספי ההשקעה שלכם בעוד נמספר שנים, כדאי להקצות עד 20% להשקעה במניות. אם החלטתם להשקיע לתקופה של עד שלוש שנים מומלץ שלא להשקיע במניות ולהתרכז באגרות חוב ממשלתיות של חברות יציבות וגדולות.

ומה לגבי ניירות ערך?

ככל שמדובר על השקעה לטווח קצר, ניירות הערך עשויים להיות בלתי יציבים ואפילו תנודתיים ולא תמיד ניתן לחזות את התנהגותם מראש. ככל שההרכב של התיק הוא סולידי יותר, כך הוא יתכווץ או יגדל האופן מתון יותר. אם אתם בכל זאת מעוניינים להשקיע במניות, כדאי להקפיד על בחירה במניות חזקות ומוכרות. אחרת אתם עלולים ללקות בהתקף חרדה אם תראו נייר ערך של חברה צעירה הצולל להפסדים של מעל 20%,

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה