מי הוא יועץ השקעות ומתי אנחנו באמת צריכים אותו?

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

יועץ השקעות:
יועץ השקעות מתחיל את דרכו במסגרת של לימודי שוק ההון, ובה הוא מקבל את הידע והכלים הדרושים על מנת להפוך לבעל מקצוע מיומן. לימודי שוק ההון מציעים למי שמעוניין בכך סוגים שונים של מקצועות כמו מנהלי השקעות, יועצים פנסיוניים, משווקי השקעות ועוד. יועץ ההשקעות הוא האדם שאליו תגיעו כאשר יהיה לכם ביד כסף זמין ותרצו לדעת היכן מומלץ להשקיע אותו. הלימודים כוללים כמובן גם מבחני הסמכה שכוללים מקצועות יסוד כמו חשבונאות, כלכלה, סטטיסטיקה דיני ניירות ערך ועוד, בנוסף קיימות גם בחינות מקצועיות.

מדובר על אחד התפקידים המבוקשים יותר שקיימים ובשונה ממנהל תיקי השקעות כאן מדובר על מקצוע אחר לחלוטין. היועץ הוא זה שמספק לאנשים מידע וטיפים חשובים על אודות אפיקי השקעה כדאיים ורלוונטיים ועל כן עליו להיות בעניינים ולהכיר את אפיקי ההשקעה השונים, ללמוד את המגמות ולהצליח לנבא מגמות עתידיות.

יועץ השקעות – אדם ניטראלי ואובייקטיבי

ככל שמדובר על אדם שאמור לייעץ לכם בנוגע לכסף שאתם משקיעים, יהיה עליו להיות אובייקטיבי לחלוטין. יועץ אשר עובד בחברה מסוימת לא יכול לדבר בשם החברה אלא לתת חוות דעת מקצועית ונטולת כל אינטרס אישי. עובדה זו מביאה אותנו למסקנה שמלבד מידע רב וניסיון עשיר, על יועץ ההשקעות להיות גם אדם ישר והגון. היתרון שיש ליועץ ההשקעות על הציבור עשוי להיות לו למכשול כאשר אדם מן הישוב מגיע אליו, מקבל ממנו עצות ועלול לסכן את כספו.

באופן רגיל ימצא את עצמו יועץ ההשקעות מול לקוחות מרבית היום כאשר המסגרת בשה הוא יעבוד תהיה בנק או בית השקעות כלשהו. הציבור שמעוניין להרוויח יותר כסף פונה אל הבנק במטרה שהוא יעזור לו, והבנק מפנה אותו אל יועץ ההשקעות. באופן כללי, יהיה על היועץ להתעדכן כל העת ולעקוב אחר מה שמתרחש בשוק המניות, יסקור דוחות פיננסיים ועוד. לשם כך דרושה השכלה פיננסית גבוהה מאוד.

מה ההבדל בין יועץ השקעות למנהל השקעות?

אמנם קיימים כמה קווי דמיון בין שני התפקידים אך למעשה מדובר בשני תפקידים שונים לחלוטין. ההסמכה המקצועית אשר לא נדרשים שני בעלי המקצוע היא דומה ושניהם יאלצו לעבור את בחינות ההסמכה ועוד. ההבדל בין המקצועות הוא בכך שמנהל ההשקעות יוכל לבצע פעולות בשמם של הלקוחות בתיק שלהם. היועץ לא יבצע כל פעולה ותפקידו מסתכם בכך שהוא ייתן ייעוץ, למעשה אין לו אפשרות לבצע כל פעולה של קניה או מכירה.

הבדל נוסף הוא ברמת ההסמכה שנדרשת על מנת לעסוק בניהול השקעות, מדובר על קורס נוסף וגם הסטאג' הוא ממושך יותר בשלושה חודשים. היתרונות בפניה ליועץ השקעות הם גדולים וככל שמדובר על יועץ ברמה גבוהה כך תחושת הביטחון של הלקוח תהיה גבוהה יותר.

צריך יועץ השקעות כשאנו רוצים לקנות דירה

כאמור, ייעוץ השקעות הוא מקצוע מאוד מרתק ויועצי השקעות יכולים להגיע לתחומים שונים כמו למשל יועץ השקעות נדל"ן. בתחום זה יפגשו היועצים מידי יום משקיעים בתחום הנדל"ן וידרשו לבנות בשבילם תכנית פעולה מתאימה על פי הצרכים האישיים שלהם. על היועץ יהיה מוטל להתחשב במגבלות של הלקוח ולא לסכן אותו בשום צורה.

במקרים רבים יהיה על הלקוח להתפשר ויועץ ההשקעות יהיה זה שיתאים את סדרי העדיפויות של הלקוח. כך הוא יוכל להציג לו את כל אפשרויות הביניים וגם אפשרויות אחרות שהוא לא היה מודע להם כלל. הלקוחות שלא ממש מבינים בנדל"ן יקבלו את מה שאומר להם היועץ ולא יפקפקו בו.

כל מה שצריך על מנת להפוך ליועץ השקעות נדל"ן

מי שירצה להפוך ליועץ השקעות נדל"ן יהיה עליו להיות בעניינים ולהכיר פרויקטים יד שניה וחדשים, פיתוח של תשתיות והתחדשות עירונית ועוד. מי שפונה את יועץ ההשקעות מחפש בעיקר ידע חדש ואיכותי שיוכל לסייע לו להגיע לתוצאות טובות יותר. ייתכן שתתקלו במתווכים שיכנו את עצמם יועצי נדל"ן בכוונה או שבטעות. יש להבחין בין יועץ למתווך וקיימים הבדלים רבים בין שני המקצועות.

אבל לשם מה אנו זקוקים ליועץ השקעות בכלל?

הרי נוכל לבצע את העסקה בכוחות עצמנו מבלי להוציא כסף על יעוץ ולהתקדם הלאה. ובכן, השקעה ללא יעוץ דומה לחציית כביש בעיניים עצומות – אולי תצליחו לעבור מבלי להיפגע, אך הסיכוי לכך הוא לא גבוה. אמנם לא מדובר על שוק תנודתי כמו שוק ההון, אך גם הוא מחייב מעקב אחראי ונבון. היועץ משתתף אתכם באחריות על ההשקעה שלכם, והוא גם יהיה זה שיבסס כל הבטחה או טענה רק על עובדות ברורות. כל מגמה שהחלה אמורה לעורר את סקרנותו של יועץ ההשקעות והוא אמור לסקור את כל מה שקורה ולפעול למען הלקוח שלו.

למי כדאי לפנות בעניין הייעוץ?

כשאנו מעוניינים להשקיע באפיק מסוים יהיה עלינו למצוא את הגוף האמין והמומלץ ביותר שיבצע זאת בעבורנו. כל חברה שהיא בעלת ידע וניסיון תדע לקבל את ההחלטות הנכונות ולהצעיד את הלקוחות קדימה. חשוב לבחור בחברה שיש לה מוניטין מבוסס ומספר גדול של אנשי מקצוע שיהיה זמינים בשבילכם.

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה