ניהול תיקי השקעות

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

בעידן המתקדם שלנו, איננו מסתפקים במועט, אלא מעוניינים להתקדם ולהתפתח.

וכך אנו חשופים להוצאות רבות הכוללות תשלומי ביטוח על רכב, משכנתא, לימודים לתארים ראשונים ושניים ועוד. במקביל להוצאות, רובנו מחפשים גם אפיקי הכנסה משתלמים.

ואין מדובר רק בעבודה במשרה מלאה, אלא בדרכים נוספות כמו השקעות בנדל"ן, מסחר בשוק ההון או פתיחת עסק. אחת השיטות הטובות יותר להרוויח כסף, הוא באמצעות ניהול תיק השקעות בבית השקעות מקצועי.

מדוע כדאי לכם לנהל את תיק ההשקעות

ניהול תיק השקעות משתלם למשקיעים מכמה סיבות:

  1. מותאם אישית ללקוח – בניגוד לקרן הפנסיה התלויה בגובה השכר ואשר לא תמיד מותאמת לצרכיו של העמית, הרי שניהול תיק השקעות מותאם באופן אישי לדרישותיו של המשקיע.
    על פי החוק בישראל, אדם המנהל את תיקי ההשקעות מוכרח לבצע בירור מעמיק על הלקוח לפני שהוא מתאים לו את תכנית ההשקעות האישית שלו. עליו להביא בחשבון פרמטרים כמו מצבו המשפחתי של הלקוח, גילו, מקום עבודתו והשכר שהוא מקבל.
  2. משיגים שליטה על הכסף – כל מי שמחליט לנהל את תיקי ההשקעות שלו, משיג בסופו של דבר שליטה על כספו. ניהול ההשקעות מתבצע מהבנק, כך שלמנהל ההשקעות יש את הסמכות לתת הוראות של קנייה ומכירה לניירות ערך, תוך קבלת ייפוי כוח מהלקוח.
  3. מנצלים את הזדמנויות ההשקעה – בבורסה קיימות הזדמנויות השקעה טובות, אך לא תמיד אנו יודעים עליהן.

אדם הבוחר לנהל תיק השקעות וניירות ערך יכול לנצל את הזדמנויות ההשקעה האלה ולתת לכסף לעבוד עבורו. כך לדוגמה, הוא יוכל להשקיע במניה עולה ולקבל בתמורה רווחים של כ-20% מבלי להתאמץ או לעבוד קשה.

אם זה כל כך משתלם, מדוע לא כדאי לנהל את תיק ההשקעות לבד?
ישנם אנשים המעוניינים לנהל את כספם באופן עצמאי, אך דבר זה אינו פשוט כפי שנראה לעין. ניהול תיק השקעות דורש ידע והכרה של הבורסה.

לא אחת קורה שמשקיעים בלתי מנוסים מהמרים על מנייה זו או אחרת ומפסידים את כספם. לאחר מכן, הם מספרים לחבריהם עד כמה שהבורסה הוא מקום מסוכן ובלתי בטוח, וכי לא כדאי להשקיע את הכסף במניות, אגרות חוב או תעודות סל.

העניין הוא שכמו בכל דבר בחיים, השקעה בניירות ערך דורשת מיומנות ומקצועיות. מנהל תיקי השקעות מקצועי עבר הכשרה מיוחדת בתחום, הוא מכיר היטב את המהלכים שיש לבצע בשוק ההון ומסייע לאדם הפרטי לנהל את תיק ההשקעות שלו בהתאם לדרישותיו.

איך מתבצע ניהול תיק ההשקעות שלי בפועל?

לאחר קבלת ייעוץ מקצועי ממנהל תיק השקעות, מנהל תיקי השקעות מקבל ייפוי כוח מהלקוח שלו ואת הרשאות הדרושות לו על מנת לנהל את ניירות הערך שלכם.

מדובר בניהול אובייקטיבי ומקצועי, ובמהלכו מנהל ההשקעות המנוסה פועל בהתאם למצב הפיננסי של הבורסה, ומתאים את פעולותיו לדינמיות של השווקים השונים.

הוא עוקב באופן שוטף אחר תיק ההשקעות ומבצע שינויים בזמן אמת. מעבר לכך, לאורך כל התהליך, המשקיע מקבל מידע מדויק על מצב התיק שלו – בין אם מדובר במידע חודשי או רבעוני.

הוא נמצא בקשר רציף עם מנהל תיק ההשקעות ויכול לפנות אליו בכל שאלה או בקשה.

בנוסף לכך, חשוב להבין כי מנהל ההשקעות מנהל את התיק באופן עצמאי וללא קבל אישור מהלקוח. בהתאם לרמת הסיכון של התיק, הוא צריך לספק תשובה עודפת לחשבונו של הלקוח.

המנהל לא יסכן את התיק שלכם מצד אחד, אך מצד שני הרווחים תלויים גם במצב השוק, ועל כן לעתים חשוב להתאזר בסבלנות ולחכות עד שתזכו ברווחים טובים.

מי מנהל לכם את תיק ההשקעות?

ניהול תיק השקעות מקצועי מתבצע על ידי מנהל תיק המחזיק ברישיון מטעם משרד האוצר המתיר לו לעסוק בתחום.

כדי להיות מנהל השקעות יש צורך לעבור הדרכה ותקופת התמחות של 9 חודשים במסגרת חברה מיומנת לניהול תיקים. בסיום ההתמחות מקבל היועץ אישור לעסוק בניהול וניירות ערך.

על מנהל התיקים להתנהל בשקיפות מול הלקוח שלו, לברר היטב את הרקע שלו, להתאים לו את התיק ולעדכנו לגבי הפעולות שהוא מבצע.

כמו כן, מנהל ההשקעות צריך להימנע מביצוע כל פעולה אשר עשויה להיות מנוגדת לאינטרסים של הלקוח, ובעת הצורך לבקש מהלקוח הסכמה בכתב. נוסך על כך, על מנהל התיקים לתת עדיפות לניהול הכסף של לקוחותיו על פני הכספים שלו.

ניהול תיק השקעות אינו מיועד לעשירים בלבד

לא מוכרחים להיות בעלי מניות או מיליונרים מפורסמים כדי לנהל תיק השקעות. למעשה, בתי השקעות קטנים מאפשרים ללקוחותיהם לפתוח תיק השקעות קטן החל מ-100-200 אלף שקלים, וזאת לצד בתי השקעות גדולים יותר המאפשרים לפתוח תיק השקעות החל מסכום של 300 שקלים.

עם זאת, לאורך שנת 2018 החלו גם בתי ההשקעות הגדולים להציע ללקוחותיהם לפתוח תיקי השקעות בסכומים נמוכים יחסית של 25 או 50 אלף שקלים. על כל פנים, בין אם החלטתם לנהל תיק השקעות בסכום גדול או קטן, חשוב לפנות למנהל השקעות מנוסה ומקצועי שיש לו ניסיון בתחום.

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה