ניהול תיקי השקעות בחו"ל

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

השקעות בחו"למשקיעים בשוק ההון מבינים שהשקעות הן גלובליות ומומלץ לפזר אותן כמה שניתן כך שתיק ההשקעות יהיה כמה שיותר יציב ומגוון. כל מי שמשקיע בחו"ל יזכה בפיזור יעיל ואפקטיבי של הנכסים בתיק והשקעות מסוג זה הן חלק בלתי נפרד מהמציאות הכלכלית שלנו כיום. ניהול תיקי השקעות בחו"ל יאפשר לנו ליהנות מיתרונות רבים וישנה מגמה חיובית של אנשים שמחליטים להשקיע באפיק הזה.

מדוע דווקא בחו"ל?

השקעה בחו"ל תביא לנו מבחר מגוון של נכסים פיננסיים שיהוו הזדמנות להשקעה בשוק העולמי והגלובלי. החשיפה למכשירים מתוחכמים ומתקדמים תאפשר ניהול יציב תוך מעקב צמוד אחר מה שמתרחש בשוק ההון ברחבי העולם. פיזור של נכסים שונים מבחינה מדינית, גאוגרפית או סקטוריאלית ושימוש בסוגי מטבעות שונים בעלי ערך שונה. בנוסף לכך, ניתן ליהנות משווקים מתקדמים שלא תמיד מתואמים עם השוק המקומי שלנו בארץ.

מדוע לא כדאי להשקיע בשוק המקומי באופן עצמאי?

ישנן סיבות רבות לכך שכדאי להשקיע גם בשווקים מעבר לים ולבצע ניהול תיקי השקעות בחו"ל. לא מומלץ להגביל את ההשקעות לשוק המקומי בעקבות החשיפה לסיכונים גיאופוליטיים, הכמות הזניחה של סקטורים וגם דירוג ההשקעות הבינוני שקיים בארץ. הקצאה נכונה של נכסים בתיק תיצור את האיזון המתאים אך לשם כך תידרשו לפזר את התיק במדינות שונות ולעשות שימוש במטבעות מגוונים.

כך למשל, רכישה של אגרות חוב בינלאומיות היא דרך טובה לפיזור השקעות בתיק שלכם. מדובר על מתן של הלוואה לחברה בין לאומית אשר רמת הדירוג שלהן היא מהגבוהות ביותר ומקבילה לרמת הדירוג בארץ. פעולה זו תגלה לכם עולם שלם של השקעות יציבות ופופולאריות שיאפשרו לכם לבנות תיק לטווח ארוך שהוא בעל סיכויי הצלחה גבוהים וזאת בהשוואה לאפשרויות האחרות.

השקעה בשוק הגלובלי

כל המשקיע בחו"ל ייהנה משפע של נכסים, והוא יוכל למצוא הזדמנויות להשקעה בשוק המקומי והעולמי. סוחרים ומשקיעים בוול סטריט מכירים את האפשרויות למסחר דרך בנקים, אך רובם עדיין לא עובד עם מנהלי תיקים פרטיים. עבודה עם מנהל פרטי יכולה לסייע לכם בכל מה שקשור בהשקעות בחו"ל, שכן הוא יהיה יותר זמין ויוכל לפעול על פי זמני הפעילות של בורסות שונות ברחבי העולם. זאת בניגוד לבנקים הזמינים רק בשעות מסוימות.

 השקעות בחו"ל – להשקיע בנדל"ן?

ישראלים רבים פועלים להשקיע בנדל"ן בחו"ל. ההשקעה בנדל"ן נחשבת לבטוחה יחסית ובמקומות רבים ברחבי העולם ניתן להרוויח כסף רב ולהשיג מציאות אמתיות. התשואה שמובטחת בחסות השקעות נדל"ן בחו"ל היא גבוהה וחברות רבות מציעות את שירותיהן בתחום זה. עם זאת, על מנת להשקיע בנדל"ן יש צורך לחסוך סכומי כסף גבוהים במיוחד. בשוק ההון, לעומת זאת, ניתן להתחיל להשקיע גם עם סכום צנוע יחסית של כ-25 אלף דולר ולנהל תיק השקעות מגוון שיכיל מניות, אגרות חוב ועוד.

משקיעים במניות

השקעה במניות עשויה להפוך למשתלמת, אך עם זאת היא עשויה להיות גם מסוכנת למי שלא מבין כיצד מתנהל שוק ההון. מי שרוכש מניות יהפוך מיד לסוג של שותף בחברה, כאשר כל חברה גם אם היא פרטית ולא נסחרת בבורסה, קיימת כמות כל שהיא של מניות וכל מניה כזו היא למעשה גם זכות להצבעה ומבטאת חלק מההון שלה. מחיר ההנפקה של מניה יקבע על פי הערכת השווי של החברה והוא יתבסס על כל מיני נתונים כספיים, כמה כסף היא מרוויחה ומה הוא הצפי לעתיד הקרוב והרחוק.

שווקים ברחבי העולם עולים לעתים קרובות, וניתן לברר ולבדוק זאת על ידי סקירה של המדדים בארץ ובחו"ל. כך ניתן לראות ששוק המניות ואגרות החוב בחו"ל הוא משתלם במיוחד ומציע רווחים גדולים למי שישקיע בו בחוכמה. אמנם ישנן גם ירידות שערים, אך כאשר אנו מביטים לטווח ארוך ניתן לראות מגמה של עליה מתמדת ותשואה טובה באפיקים השונים.

 השקעות בחו"ל – משקיעים באגרות חוב

אגרות החוב מתחלקות לשני סוגים עיקריים: אגרות חוב ממשלתיות ואגרות חוב קונצרניות המונפקות על ידי חברות פרטיות. אגרות החוב הממשלתיות נחשבות לאגרות בטוחות יותר להשקעה, אך ישנן גם חברות פרטיות גדולות וחזקות המציעות התחייבויות איתנות. אגרת החוב היא למעשה הלוואה שמבקש גוף כלשהו, תוך התחייבות להחזיר את ההלוואה בתוספת הרווחים תוך זמן מוגדר – 5, 8, 10 שנים ועוד. השקעה באגרות החוב מתאימה במיוחד למעוניינים להשקיע לטווח הארוך.

תוחלת תשואה חיובית בחו"ל

ישנם נכסים שההשקעה בהם תניב תשואה חיובית בסבירות גבוהה למדיי למשך תקופה ארוכה. לדוגמה, השקעה בפיקדון בנקאי, איגרות חוב או מניה. תיק השקעות שיהיה מורכב ממנות ואגרות חוב יניב תשואה חיובית, אך כאן עולה השאלה מה מידת החשיפה שכדאי להקצות לכל אחד מאפיקי ההשקעה שלנו. המשימה העיקרית בניהול תיק השקעות היא השגה של תשואה חיובית.

ניהול של תיק השקעות בחו"ל ישפר את הסיכויים שלכם להרוויח גם כאשר מדובר על תיק שלא כולל מניות ומורכב מאגרות חוב ממשלתיות למשך תקופה קצרה או בינונית. גם כאן ישנה חשיבות למידת החשיפה שעליה הוחלט מראש.

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה