ניהול השקעות לפי דרישותיכם

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

נניהול השקעותיהול תיק השקעות מיועד לאנשים שיכולים לשים הון בצד על מנת לסחור בו בשוק ההון ולקבל רווחים. בעל ההון אינו מנהל את הכסף, ובמקומו עושה זאת מנהל תיקי ההשקעות מיומן ומקצועי המכיר היטב את שוק ההון. מנהל ההשקעות מקבל ייפוי כוח לצורך ניהול תיקי השקעות של לקוחו ומנהל אותם בהתאם למצב בשוק. הלקוח, בתמורה, מקבל דו"ח מפורט על כל ההשקעות שבוצעו.

מבררים את צרכי הלקוח

כשם שלא תקנו חולצה מבלי למדוד אותה תחילה ולראות אם היא מתאימה למידותיכם, כך גם לא כדאי להצטרף לתכנית ניהול השקעות מבלי לבחון אם היא מתאימה באמת לכיסכם ולדרישותיכם. מחובתו של מנהל ההשקעות לבחון את הצרכים שלכם לפני שהוא רושם אתכם למסלול השקעה כלשהו. על כן, בעת הפגישה עם מנהל ההשקעות תצטרכו לענות על שאלונים שונים. על סמך המידע שתציגו, תוכלו להירשם למסלול המותאם לכם אישית.

ניהול השקעות – שאלון לאפיון הלקוח

אחד השאלונים הנפוצים יותר הוא שאלון אפיון ללקוח. שאלון זה מסייע למנהל ההשקעות להכיר את הלקוח מקרוב, והוא משלב אלמנטים פסיכולוגיים, דמוגרפיים ופיננסיים. אלה רק כמה מבין השאלות שתידרשו לענות עליהן במהלך מילוי הטופס:

  • מהו גילכם?
  • מהו מצבכם המשפחתי וכמה ילדים יש לכם?
  • אילו הכנסות יש לכם – משכורת, עסק, נדל"ן, פנסיה ועוד.
  • מהם סכומי ההוצאות והחובות שלכם?
  • אילו נכסים מצויים בבעלותכם – רכב, דירה, קופות גמל, חסכונות, פיקדונות ועוד.
  • לאיזו רמת סיכון אתם מוכנים להתחייב?
  • האם אתם מעוניינים לחסוך כסף למטרה מוגדרת?
  • במה אתם עוסקים למחייתכם?

השלב שלאחר מילוי השאלון

לאחר שסיימתם למלא את השאלון, עליכם להגיש אותו למנהל ההשקעות. המנהל, בתורו, קורא אותו ומגבש את מדיניות ההשקעה המתאימה עבורכם. הוא שם לב במיוחד לרמת הסיכון וממליץ לכם על המדיניות המתאימה. עם זאת, יש לכם זכות מלאה לבחור במדיניות השקעה שונה, לפי ראות עיניכם. בסיום הפגישה שלכם עם מנהל ההשקעות, אתם מקבלים עותק חתום של השאלון שמילאתם בציון מדיניות ההשקעה החדשה שלכם. עד כאן מסתיים תפקידכם בהשקעה. כעת, למנהל ההשקעות יש ייפוי כוח מטעמכם לנהל את תיק ההשקעות שלכם, למכור ולקנות מניות וניירות ערך אחרים ולדווח לכם בסוף כל תקופה על התקדמות העניינים.

איך אדע אם מתאים לי לנהל תיק השקעות

עוד לפני שאתם ממלאים את שאלון אפיון הלקוח, ישנם כמה דברים שאתם צריכים לשאול את עצמכם בעניין ניהול השקעות:

  • מהו הסכום שאותו אתם מוכנים להשקיע – לאחרונה, בתי השקעות גדולים מאפשרים ללקוחותיהם לנהל תיקי השקעות קטנים יחסית שמתחילים בסכומים של 25 או 50 אלף שקלים. אך אם אתם מעוניינים ברווחים משמעותיים יותר, כדאי להשקיע בסכומים גדולים דוגמת 300 או 400 אלף שקלים.
  • מהי מטרת ההשקעה שלכם – האם אתם מעוניינים להשקיע לטווח הבינוני כדי לקבל רווחים באופן מידי, או שאולי יש לכם תכנונים ל-5 או 10 השנים הבאות ואתם מעוניינים בהשקעות לטווח ארוך? בדקו האם אתם עשויים להזדקק לכסף בזמן הקרוב – האם יש לכם חובות בלתי פרועים? דירה שלא סיימתם לשלם עליה משכנתא?
  • לאיזו רמת סיכון אתם יכולים להתחייב – הסוד ברמת הסיכון הוא ככל שתהיו מוכנים לסכן כסף רב יותר, כן תוכלו להרוויח יותר. אך באותה המידה, אתם יכולים גם להפסיד. בחנו את המצב הכלכלי שלכם כעת. מהו סכום הכסף הגבוה ביותר שאתם יכולים לסכן בהתחשב במצבכם הכלכלי הנוכחי?
  • לא רק הכסף המיועד להשקעה – אם אתם מתכוונים לנהל את תיק ההשקעות שלכם במסגרת בית השקעות, זכרו כי בנוסף לסכום שאתם מקצים לצורך השקעות, תידרשו בהוצאות שונות כמו דמי ניהול או עמלות. האם אתם מוכנים באמת להוצאה השוטפת הזו?

מדוע כדאי לנהל את ההשקעות דרך מנהל ההשקעות?

גם אם יש לכם את הידע הדרוש כדי לנהל את המניות שלכם, מומלץ לפנות למנהל לצורך ניהול השקעות. לא תמיד יהיה לכם את הזמן או הרצון לנהל את תיק ההשקעות שלכם, ולכן תמיד טוב שיהיה עמכם אדם שיכול לסייע בניהול. שנית, תיק ההשקעות שלכם מנוהל על ידי אדם מקצועי מהכיר את כל גחמותיו של שוק ההון. הוא יודע לנתח את מצב העניינים בשוק, בוחן את הגרפים של המניות ומנצל הזדמנויות השקעה טובות בהתאם למגמת השוק. ושלישית, מנהל השקעות יודע להפיק תשואה רבה מתיק ההשקעות שלכם, וזאת בשעה שחסכונות רגילים כמו קופת גמל או קרן פנסיה אינם מספקים לכם את התשואה הרצויה.

עוקבים אחר תיק ההשקעות

היות שתיק ההשקעות אינו מנוהל על ידכם, עליכם לבצע אחרים מעקב תמידי. דבר ראשון, מחובתו של מנהל ההשקעות לשלוח לכם דיווחים תקופתיים המספקים מידע על תיק ההשקעות – חלק מהמנהלים שולים דיווחים חודשיים ואחרים מספקים את הדו"ח אחת לרבעון. במקרים רבים, תוכלו לעקוב אחר תיק ההשקעות שלכם בזמן אמת, דרך אתר האינטרנט של בית ההשקעות. שם יחכה לכם חשבון שלכם הכולל אזור אישי, שם משתמש וסיסמה. ולבסוף, מרבית בתי השקעות מספקים שירות לקוחות.

 

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה