איך בונים תיק השקעות?

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

איך בונים תיק השקעות?
תיק השקעות הינו חשבון השקעות שבו משולבים נכסים כספיים שונים וניירות ערך. לרב יהיה תיק זה מנוהל על ידי מוסד פיננסי כל שהוא כמו בנק או בית השקעות או על ידי פרטיים שמחזיקים ברישיון מתאים. התיק הוא כלי שמשמש לצמצום רמת הסיכון הכללית של כל הנכסים שמוחזקים על ידי אדם. על ידי ניהול של תיק מגוון שכולל נכסים שונים ניתן להוריד את הסיכון של הפסדים ולהתחיל להרוויח. נכסים פיננסיים יכולים להיות אופציות, מניות, אגרות חוב, חוזים ועוד.

מי מנהל את תיק ההשקעות?

ניהול תיקי השקעות היה עד לפני זמן מה נחלתם של משקיעים מנוסים או מנהלי תיקים בבתי השקעות גדולים. עולם ההשקעות עבר מהפך וכיום ניתן לבנות תיק השקעות טוב באופן עצמאי ומבלי להשקיע כסף רב בעבור שירותי ניהול. ככל שמדובר על שוק ההון העכשווי הוא מציע לכל אדם מגוון של כלים פיננסיים, קרנות נאמנות ותעודת סל אשר על ידי שימוש בהן ניתן לבצע מסחר אמתי בבורסה ולהיחשף לשווקים בתהליך מהיר מאוד וללא צורך בידע רב.

אז איך זה עובד בעצם, איך בונים תיק השקעות?

אנשים אשר מעוניינים להתחיל להשקיע ולבנות תיק השקעות משלהם יוכלו לבנות תיק באופן עצמאי ואפילו לתבל אותו באגרות חוב ומניות, אך אין זהו תנאי לכך שהתיק יהפוך למוצלח, את הידע הדרוש לבניית תיק השקעות ניתן למצוא בכל מקום והקושי הוא בסינון של המידע החשוב והרלוונטי. ישנם אנשים רבים אשר חושבים כי מסחר בבורסה מיועד רק למסחר לטווח קצר, וזו כמובן טעות שכן קיימים אפיקים סולידיים רבים ומגוונים בהם ניתן לבצע סוגים שח השקעות לטווח ארוך.

אחד הכללים החשובים ביותר הוא שאין למעשה מתכון אחד שבעזרתו בונים תיק השקעות אבל אם נצמדים לכמה כללים עיקריים ניתן לפחות להימנע מכל מיני שגיאות וטעויות קלאסיות.

מה הכללים לבניית תיק השקעות?

מומלץ להתאים את רמת הסיכון אל מול רמת הסיכויים שלכם להרוויח. קיימים אנשים רבים שמעוניינים להשקיע אך חוששים מאוד מסיכונים, אנשים אלו ישקיעו באופן סולידי מאוד ויתאימו את הציפיות שלהם לרווח הפוטנציאלי. מאידך, ישנם אנשים אשר מחפשים רק רווחים גבוהים ומוכנים גם לבצע סיכונים שונים לשם כך. אם מדובר על לקיחת סיכון גבוה אז יש לגשת לנושא עם חוסן כלכלי ולדבר על השקעה לטווח ארוך. בנייה של תיק אגרסיבי זקוקה לאופי חזק וחיבה לריגושים וסיכונים.

את ההשקעות שלכם מומלץ לפזר ולא להשאיר במקום אחד – נדל"ן, שוק ההון ועוד. גם אם נראה לכם שנכס מסוים הוא בעל פוטנציאל גבוה להצלחה כדאי לבצע את ההשקעה לאט ובזהירות. ההשקעות האחרות בתיק שלכם יאזנו כל הפסד ויגבו את התשואה.

מתי כדאי להיכנס להשקעה?

אחת השאלות הנפוצות יותר שעולות לא פעם על הפרק היא מתי כדאי להיכנס להשקעה ומתי לצאת ממנה? ניתן לתזמן את השווקים השונים ולא בהכרח מדובר על מתכון לכישלון, מצד שני תזמון של הבורסה עלול להיות מסוכן ולא פשוט. במידה ומדובר על מכירה של הכול או כלום, אתם עלולים להפסיד כסף רב. אפשר לשנות אל מרכיב החשיפה ועל ידי כך להגן על עצמכם מטעויות שונות.

גם לפסיכולוגיה יש צד חשוב בכל מה שכרוך בהשקעה בבורסה. מומלץ לשמור על אסטרטגיה ארוכת טווח ולהימנע מהפעולות שמבוססות על לחץ חברתי. חששות ופחד מהפסד עלולים לגרום פעמים רבות לגרם לתגובות קיצוניות שיכולות להביא ליותר הפסדים ממה שהיו אמורים להיות. אל תשלמו עמלות מיותרות ודמי ניהול שאין בהם כל צורך. תשלומים אלו הם מיותרים ויפגעו ישירות בתשואה שלכם, העמלות בבנקים נחשבות לגבוהות ביותר.

תיק מאוזן ומגוון ירוויח בטווח הארוך

תיק השקעות מוצלח חייב להיות מגוון ויש לאזן אותו באופן תמידי. לא ניתן לדעת בוודאות איזו חברה תצליח יותר, ולכן מומלץ להכניס לתיק ענפים גם אם הם נראית פחות אטרקטיביים. מומלץ לתת סיכוי דומה לכל ההשקעות הנראות רווחיות, ולא רק לאלו שנחשבים למוצלחים באותו רגע.

לאחר שהחלטתם באילו שווקים גיאוגרפיים וענפים אתם רוצים להשקיע, ניתן ללקט מניות אך יש לבצע זאת תוך התחשבות בכלל המשתנים:

  1. שיעור הצמיחה של החברה המושקעת.
  2. התמהיל של חברות אגרסיביות ודפנסיביות בהתאם לרמת הסיכון.
  3. לאמוד את ערך התשואה שצפויה על פי הדוחות והתחזיות.

נוסף על כך, לא מומלץ להתעלם מכוחן של החברות המושקעות במדד המניות הרלוונטי וכמובן להתחשב בשווי של החברה, אירועים חשובים ומהותיים ורמת הסחירות שלה. הקצאת נכסים דורשת גם תחזוקה מצד אחד פועלת לעדכון התיק על פי השינויים והמטרה הפיננסית שלכם, ומצד שני מאזנת התחזוקה את התיק כל שהוא יתאים כל העת לרמת הסיכון של המשקיע.

מדוע הציבור נמנע מלהשקיע בבורסה?

רב הציבור לא מבין בענייני מניות ואגרות חוב, ועל כן הוא נמנע מלהשקיע בשוק ההון. אך עם מעט למידה וסבלנות ניתן להתחיל להשקיע באופן עצמאי ולבנות תיק מוצלח ומגוון שיביא להצלחות בתחום הפיננסי. כמובן שככל שתתנסו יותר בתחום כך תצליחו להימנע מטעויות. מעבר לכך, אפשר פשוט לפנות למנהל תיקי השקעות שיעשה את עבודת ההשקעות עבורכם.

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה