ביטוח נסיעות לחו"ל – טסים על בטוח

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

הקיץ מגיע ועמו התכנון לנסיעה הבאה שלכם. לאן תטוסו הפעם? האם תלכו לאיבוד בהרים של תאילנד? או אולי תבקרו בחנויות היוקרתיות של לונדון?

כך או כך, רגע לפני שאתם אורזים את המזווה, חשוב לבצע ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח זה יבטיח לכם כיסוי לכל מקרה של תאונה החמרה במצב של מחלה כרונית במהלך הביקור במדינה זרה. (להמלצות ודילים לחצו כאן).

להכיר את סוגי הפוליסות של ביטוח נסיעות לחו"ל

כאשר רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל חשוב להבדיל בין סוגי הפוליסה השונים כדי לבחור את הפוליסה המתאימה לכם ביותר:

  • כיסוי בסיסי – פוליסה זו נועדה לאנשים בריאים שגילם אינו עולה על 75. היא כוללת כיסוי על הוצאות רפואיות, פינוי לבית החולים ואשפוז, כיסוי ההוצאות על ערכת חירום, שברים או טיפולי שיניים.
  • פוליסה אתגרית – פוליסה שנועדה למטיילים המעוניינים לשלב בטיול שלהם פעילות אתגרית כמו סקי, סנפלינג או בנג'י. בנוסף לכיסוי הבסיסי יותר, הפוליסה כוללת נושאים כמו איתור וחילוץ, פינוי, ייעוץ משפטי, הטסת כבודה או טיסות של בני המשפחה.
  • פוליסת תרמילאים – פוליסה זו נועדה למטיילים שגילם נע בין 18 ל-35 והיא תקפה לשנתיים. הפוליסה כוללת כיסויים כמו הוצאות על אשפוז, הוצאת כרטיס טיסה לצורכי מילוט למדינה קרובה במקרה של סכנה, הוצאות טיסה בעקבות מוות של בן משפחה או בגלל מחלת המבוטח ועוד.
  • נשים בהריון – הפוליסה מכסה הוצאות רפואיות לנשים בהריון עד שבוע 32. היא כוללת תרופות, פינוי לבית חולים לקבלת סיוע, בדיקות רפואיות וכדומה.
  • אנשי עסקים – פוליסה התקפה לשנה, ובמהלכה ניתן לטוס לחו"ל בכל עת, כל עוד הטיסה לא תעלה על תקופה של 60 יום. פוליסה זו מציעה כיסוי רחב הכולל אובדן חפצים אישיים כמו מחשב או טלפון נייד או אובדן כושר עבודה בגלל תאונת דרכים.

איך נקבע המחיר של הפוליסה?

מחירה של פוליסת ביטוח בסיסית אינו גבוה, אך ככל שרוכשים פוליסה מקיפה יותר וככל שיש יותר כיסויים, כן המחיר שלה עולה. מחירו של ביטוח ממוצע לחו"ל עשוי לנוע בין דולר אחד ל-4 דולרים ליום. כמובן, מחיר הביטוח משתנה בין מבוטח אחד למשנהו ותלוי בפרמטרים כמו גילו של המבוטח או מצבו הרפואי.

הסעיפים העיקריים של הביטוח

כאמור, פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל משתנות מאחת לשנייה, אך ישנם סעיפים משותפים שתמיד כדאי לבדוק. הראשון הוא התאריך שבו נכנס הביטוח לתוקפו. יש החושבים שפוליסת הביטוח תקפה מהתאריך שבו רוכשים אותה, כאשר למעשה היא מוגדרת באמצעות תאריכים שנקבעו מראש. (רוצים ללמוד עוד ידיעות בקצרה? כנסו לכאן).

שנית, כאשר רוכשים פוליסת ביטוח, חשוב גם לבדוק את תאריך חזרתכם לארץ. אם מסיבה כלשהי הארכתם את מועד הטיסה שלכם או כאשר הטיסה שלכם מתעכבת, הביטוח אינו תקף אם לא עדכנתם את הפוליסה. אם אתם רוצים ללכת על בטוח, כדאי לעדכן את התאריך של הפוליסה רחוק מעט יותר מתאריך החזרה המשוער לארץ.

דבר חשוב נוסף שכדאי לבדוק הוא פרטי הקשר של הביטוח. כאשר אתם נמצאים בחו"ל אתם רוצים להיות סמוכים ובטוחים בכך שיש לכם עם מי ליצור קשר על כל צרה שלא תבוא.

נוסף על כך, חשוב לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית במקרה הצורך. ישנם מבוטחים שחושבים שהביטוח יכסה את כל ההוצאות, כאשר למעשה גם המבוטח נדרש לשלם סכום מסוים במקרה של תאונה או החמרה במצב הרפואי. על כן, כדאי לבדוק כמה תוציאו מכסכם במקרה שבו תזדקקו לטיפול.

ולבסוף, מומלץ לוודא שהפוליסה מכסה לא רק את הטיפולים בחו"ל, אלא גם טיפולי המשך בארץ.

כיסוי במקרה של מחלה כרונית

כאמור, פוליסות של חולים במחלות כרוניות מתארכות בהתאם למצב הרפואי של המטופל. לכל אחת מבין סוגי המחלות קיימים תנאים מוגדרים. אלה רק כמה מבין הדוגמאות הנפוצות:

  • ביטוח לחולי סרטן – זהו ביטוח אשר מכסה טיפולים במקרי חירום כמו עזרה ראשונה בעת הרעה במצבו של החולה. הביטוח מכסה גם טיסות לחו"ל במקרים שבהם יש צורך להטיס את החולה לצורך טיפול.
  • מושתלי איברים – פוליסה אשר נועדה למושתלי כבד וכליה. פוליסה זו מותנית באישור הרופא המעיד על כך שבגופו של המטופל לא מתגלים סימני דחייה.
  • חולי לב – פוליסה שנועדה לחולי לב שעברו ניתוח, צנתור או אשפוז ונוטלים תרופות באופן יום יומי.
  • סוכרת – הפוליסה מיועדת לחולי סכרת שנוטלים תרופות. היא מכסה את עלותן של התרופות או סיבוך אחר של המחלה במהלך השהייה בחו"ל.
  • חולים בעלי מערכת חיסונית חלשה – מטופלים שיש להם מערכת חיסונית חלשה כתוצאה ממחלה או מתרופות מסוימות, יכולים לקבל כיסוי לחו"ל.

במקרה שבו מדובר על חולים כרוניים, חשוב לשים לב לכמה דברים. אם אתם נוהגים ליטול תרופות באופן קבוע, חשוב להחזיק את התרופות בצמוד אליכם. כלומר, בתיק היד במהלך הטיסה ולא במזוודה שבתא המטען. דבר שני, חשוב לשמור על זמן נטילת התרופות לפי שעון ישראל, כלומר בשעות קבועות, ולא לפי הזמנים של המדינה הזרה.

ולבסוף, אם אתם טסים לכמה שבועות, דאגו להצטייד במלאי רב של התרופה שלה אתם זקוקים. אל תסתמכו על אספקת תרופות במדינה זרה.

ב- 99% מהמקרים, כנראה שנצליח להוזיל לכם עלויות.. רוצים? השאירו פרטים

רוצים להגיב?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

כתיבת תגובה